25.3.09

Rabarber Rapsodie





Ik hoef niet meer te vertellen dat ik van rabarber hou.
Die liefde heb ik eerder beleden -hier en hier - hoewel ik zelf eigenlijk verbaasd ben, gezien mijn rabarberpassie, dat er sinds het begin van dit weblog maar twéé rabarber-posts zijn verschenen.

Hoe dan ook, het rabarber seizoen is geopend! Tot nu toe heb ik het in Amsterdam alleen bij Marqt zien liggen. Ik was daar al enorm blij mee, nadat ik in London op de Borough Market verlekkerd naar enorme bergen fluorescerend roze rabarber had staan kijken.



Tot zover: het perfecte ontbijt, rabarber compote met cruesli en joghurt; een vanille puddinkje met rabarber; en kokos panna cotta met rabarber.

De eerste rabarber wordt simpeltjes behandeld - rabarber in stukjes en even stoven met wat suiker en vloeistof, in dit geval roze grapefruitsap - de combinatie rabarber-roze grapefruit is geweldig, lekkerder eigenlijk dan de klassieke combi van rabarber en sinaasappel vind ik.



Ik ben al aan het dromen over alle andere dingen die ik de komende weken met rabarber ga doen.

1 comment:

Bar said...

Oh jammie rabarber! heel lekker!