2.3.09

Nu nog lekkerder




Het eten was heerlijk zaterdag. Maar toch moet ik eerlijk zeggen, dat een dag van voorbereidingen en mise en place, en daarna een paar uur volle kracht vooruit hectische keuken activiteit, niet bijdragen aan de optimale omstandigheden om van eten te genieten. Ik proefde zaterdag dat het goed was, maar was toch eigenlijk te moe/opgewonden/druk aan het praten en drinken om het eten écht op waarde te schatten.

Daar zijn dan de kliekjes voor. Zojuist heb ik geluncht met het laatste restje bulgur pilaf (waar ik zaterdag niet eens een foto van heb gemaakt) en het was zo lekker, dat ik vind dat dit recept een heel eigen blogpost verdient.

Het is een aangeklede versie van deze bulgur met tomaten - daar noem ik de aubergine en kaas als optioneel.



Deze keer gebruikte ik geen gepureerde bliktomaten, maar een mengsel van half bouillon, half tomatensap. De tomatensmaak is dan wat milder, wat goed werkt als je er andere ingrediënten bij doet. Door de pilaf ging een aubergine, in stukken gesneden en met een beetje olie geroosterd in de oven tot de stukken gaar en goudbruin zijn, en blokjes gebakken halloumi. Veel verse munt, een snufje chilivlokken, een drupje balsamico azijn, en een beetje goede olijfolie eroverheen vlak voor het serveren.

Lang leve restjesdag.

No comments: