24.4.08

Prep

Spring is here
why doesn't my heart go dancing?
Spring is here
why isn't the waltz entrancing?




Ik heb een beetje de voorjaarsblues. Het is de tijd van het jaar - of zou het de tijd van het leven zijn? Overmorgen ben ik jarig en hoewel dat meestal mijn favoriete dag van het jaar is, wil de juiste stemming dit keer niet echt komen. Eigenlijk ben ik gewoon te zenuwachtig, voor het eerste feestje in het nieuwe huis. Komt er wel iemand opdagen? is er genoeg eten? vinden de Nieuwe Mensen de Oude Mensen wel aardig en omgekeerd? is het eten wel lekker? en zo maar verder.

Intussen gaan de voorbereidingen gewoon door. Er wordt gemalen, geroosterd, gerookt, gebakken en gesudderd. De vriezer en koelkast zitten vol met maaltijdcomponenten die, hopelijk, zaterdag zullen samenvloeien tot een feestmaal. Misschien schijnt de zon en sta ik straks met een glas in mijn hand op het dakterras. Maar wat er ook gebeurt, ik zal aan tafel zitten met mensen die me lief zijn - en ik weet bijna zeker, dat ik zaterdagavond de voorjaarsblues vergeten ben.



7 comments:

kattebelletje said...

Het eten is NATUURLIJK lekker, hoe kan het anders, het wordt vast een heel leuk feest. Alvast fijne verjaardag !

gipskruit said...

Komt vast goed :)
Ik ben ook altijd een beetje zenuwachtig voor een verjaardag of er wel genoeg hapjes zijn en de juiste drankjes maar.....er blijft altijd over en is altijd gezellig.

En met zo`n geweldige keuken(met uitzicht) moet het lukken.

Alvast gefeliciteerd en geniet ervan!!!

Gr Gipskruit

Chris said...

Gefeliciteerd!

En natuurlijk is het allemaal goedgekomen! Lekker weer, lekker eten, fijne mensen...

Pille said...

Dear Klary - thank you so much for your kind wishes - and happy birthday to you, too!!! Px

MrOoijer said...

Happy birthday!

Klary Koopmans said...

bedankt voor de verjaarswensen allemaal! :)

Unknown said...

Ah, moet jij ook zoveel op jezelf op je verjaardag? Ik heb op een gegeven moment tegen mezelf gezegd dat de gasten belangrijker zijn dan of er al dan niet lekkere hapjes zijn (wat?!) en dit jaar (ook afgelopen maand) maar bewust 'iets' minder gedaan. Nog steeds niet echt bescheiden te noemen natuurlijk, maar soit..
Groet, Annemieke van kookblog RozeMarijn