14.5.08

Macarons de Paris d'Anvers



...oftewel, Parijse macarons uit Antwerpen. Zoals gezegd gingen we in Antwerpen op zoek naar patissier Del Rey, de (voor zover ik weet) enige macaron bakker in die stad. Gelukkig ligt zijn winkel vlakbij het station, zodat we binnen 10 minuten nadat we uit de trein waren gestapt al macarons in onze tas hadden (6,95 voor 5 macarons), en we meteen na aankomst op onze hotelkamer de macarontest konden doen.


Het oordeel: magnifique. Misschien niet geweldig genoeg om te dromen van een dagtripje Antwerpen enkel en alleen om deze koekjes te scoren, maar wel de lekkerste die ik proefde sinds Pierre Hermé. Die hoge kwaliteit zit hem dan vooral in de structuur, die is bij Del Rey zo goed als perfect.


Andere culinaire hoogtepunten van 3 dagen slenteren door zonnig Antwerpen: friet, jenever, bier. Foto's volgen.

1 comment:

Chris said...

Manlief en ik zijn afgelopen donderdag en vrijdag in Antwerpen geweest en stuitten bij toeval op Del Rey... We hebben een doosje van 6 gekocht en ze diezelfde avond allemaal lekker opgepeuzeld. Dag later zijn we er weer geweest en hebben toch maar 2 doosjes van 12 gekocht (doosje voor onszelf en doosje om weg te geven). Ben er net zo lovend over als jij (heb die uit Parijs nog niet mogen proeven)... heerlijk! Heb net mogen genieten van limoen-munt, ik denk dat de rest van het doosje morgen niet meer haalt...
Ps: mijn partner vind deze veel lekkerder dan die van Tout uit Amsterdam.