30.10.11

Passie



Ik zal het maar eerlijk zeggen: Ik hou niet zo van passievruchten.

Ik zal ze nooit kopen, in een restaurant er nooit een toetje van bestellen. Sterker nog: als ik uit eten ga en meedoe aan een verrassingsmenu, en ze vragen "zijn er dingen die u liever niet eet", dan zeg ik: "geen rauwe ui graag, en liever geen toetje met passievrucht."



Maar dan krijg je een grote zak kleine, licht verschrompelde passievruchtjes cadeau.

En dan sta je ineens bij je aanrecht, uitkijkend over de stille vaart, op een grijze ochtend na een lang weekend van te weinig slaap, te veel wijn en te veel indrukken.

En ineens is het het lekkerste ontbijt wat je je voor kunt stellen en je lepelt achter elkaar alle passievruchtjes leeg. Zoet, zuur, het onverwachte van de knapperige zaadjes in het zachte, romige vruchtvlees.

Mijmerend over verwachtingen, aannames, plannen, vooroordelen en dromen.

Passie is daar waar je het niet verwacht.

8 comments:

lupineke said...

Mooi dat de passie je zo veroverd heeft! Fijne dag, groetjes van Lupineke

Caroline Brouwer said...

En ze zijn niet alleen lekker, maar nog zo gezond ook!
groeten, Caroline

Aan tafel met Tanja said...

Ik vind ze lekker maar ik heb ze nooit meer zooooooo lekker gegeten als op Sumatra, daar gingen er zakken vol doorheen. Wat een traktatie!

RozeMarijn/Annemieke said...

Wat grappig. Maracuja vind ik juist een van de lekkerste dingen die er bestaan. Maar ik koop ze niet zo vaak, omdat ze van nogal ver moeten komen.

Karien said...

Mooi.

Karien said...

Beste Klary, ik hoop dat je het geen vervelende vraag vindt, maar ik zou zo graag willen weten hoe je op je blog de receptenindex hebt geïnstalleerd. Ik ben een blogspot-blogger net als jij, en schrijf over van alles en nog wat, maar door de jaren heen zitten daar inmiddels aardig wat recepten tussen en het zou veel handiger zijn als ik die per categorie kon verdelen zoals jij dat hebt gedaan. Kun je me mailen op karien.achterberg@gmail.com waar je de index vandaan hebt? Je kunt ook op mijn blog kijken natuurlijk om een reactie achter te laten, dat is www.achterbergen.blogspot.com. Alvast heel hartelijk dank als je het wilt doen, ik hoop dat het niet te veel moeite is!

Karien said...

Dag Klary, inmiddels heb ik al antwoord gevonden, toevallig via andere onderwerpen. Het is een nieuwe pagina openen, wat ik eerder nog nooit heb gedaan of gezien. Dus het is al gelukt!

Anonymous said...

Alsjeblieft, genoeg van zoveel bedrog, ze zeggen alleen wat iedereen wil horen, velen doen alsof ze leraar zijn, maar zeer weinigen hebben echt kennis, en geloven niet meer dat ze gratis werken en betalen nadat ze resultaten hebben gezien, dit is totaal onjuist, ik kan getuigen van een heel aardige persoon die me heeft geholpen mijn man terug te krijgen, hij is een persoon die echt de gave heeft om te helpen, ik deel zijn contact zodat je het zelf kunt controleren, WhatsApp: +2349046229159
E-mail: dawnacuna314@gmail.com