22.6.10

Paris memories

It's been over a week since I spent 3 days in Paris. I'm already preparing for another trip (I know - it´s crazy!) and blogging about that Paris weekend almost slipped under the radar. But a co-worker is going to Paris next week and she asked me for recommendations, so I browsed the photos I´d taken and looked at my notes, and decided there are a couple of things I want to share here.

Enjoy.

IMG_1938
hotelroom view

IMG_1995
Place de la Madeleine

IMG_1944

IMG_1941

IMG_1948
happy after some Berthillon ice cream

IMG_1970
shoe shopping in the Paris metro

IMG_1952
dinner at Les Papilles

IMG_1955

IMG_1957

IMG_1976
where do we go and how do we get there?

IMG_1980

IMG_1981
lunch at the Merci Canteen

IMG_2009
enjoying Pierre Herme's Croissant Ispahan and canneles on the trainride home.

Merci Paris!

3 comments:

RachelD said...

How lovely---a train ride to Paris!! I think I'd be planning the next trip actually ON THE TRAIN home.

Thank you for sharing your wonderful adventures!

Amapola said...

Hai Klary, Ja, ik woon in Amsterdam, zo'n 20 minuutjes aangenaam-langs- het-water-fietsen verwijderd van de Deen. Ik heb daar vorig jaar inderdaad de 'smaakaardbeien' gekocht (omdat Marqt ze niet meer had heb ik aan Jan Robben gevraagd waar ze wel te krijgen zijn). Ik zal waarschijnlijk gewoon pech hebben gehad, van de week maar weer eens gaan...

Iets heel anders: ik kreeg laatst mijn eerste macarons, van iemand die ze bij Arnold Cornelis aan de Elandsgracht had gekocht, die ze op zijn beurt ergens uit Antwerpen schijnt te betrekken. Ik vond ze ronduit vies: plakkerig, zoet, zoet en zoet, met een chemische nasmaak. Ken jij die macarons? Misschien heb ik iets geproefd dat absoluut niet exemplarisch is voor 'the real thing' en het zou zonde zijn als ik mij door zo'n ervaring liet ontmoedigen, nietwaar? ;-)

Klary Koopmans said...

Hi Amapola, ik woon ook zo´n 20 fietminuten langs het water bij de Deen vandaan ;) wie weet zijn we buren?
Wat betreft die macarons: plakkerig, zoet en chemisch klinkt mij niet als echte macarons in de oren. Ik ken die van AC niet. Misschien een keer die van patisserie Tout proberen, of van mijn favoriet Carle Douglas?