11.1.12

Lijstje



Ach, het mag nog best, een lijstje met 'een paar van de lekkerste dingen' van 2011.

Het was qua eten een bijzonder veelzijdig jaar - geen wonder, als je in 49 diners de hele aardbol omcirkelt. En ik moet toegeven dat we zowel op die prachtige reis, als ook weer thuis - gewoon in Amsterdam - zoveel heerlijks gegeten hebben dat elk lijstje met hoogtepunten eigenlijk volstrekt willekeurig zou zijn. Maar goed, bij het doorbladeren van het fotoarchief van 2011 waren dit een paar foto's die een levendige culinaire herinnering opriepen:

De meest volmaakte cocktail, geheel naar mijn smaakvoorkeuren samengesteld, in New Orleans. Geen idee wat er in zat, maar ik werd er erg gelukkig van.


In Tokio: Custard met de smaak van geroosterde boekweit thee. Klinkt raar, maar was 1 van de lekkerste zoete dingen die ik ooit at.


Truffelpatat met truffelmayonaise bij Willi's Wine Bar in Santa Rosa, Californie. Die hoef ik niet uit te leggen toch?


Hollandse kapucijners, kraakvers.

En alle wereldreizen ten spijt, soms is niks zo lekker als een perfecte omelet op een grijze herfstmiddag.

2012 wordt misschien niet zo culinair exotisch als 2011, maar hopelijk wel net zo smakelijk, origineel, spannend en gelukkig-makend!

5 comments:

Mirjam said...

Hallo Klarie,
Wat ligt er naast de omelet? een soort cracker?
Groet,
Mirjam

MEM said...

that's a dr. karg cracker...they're german, but you can get them at natuurwinkels/ekoplaza/etc in amsterdam....they're great!

Klary said...

klopt! een dr karg cracker met pompoenpitten en emmentaler. er is ook een meerzaden variant. ook verkrijgbaar bij de Jumbo trouwens!

Mirjam said...

Dank je wel Klary, ik ga binnenkort kijken of 'mijn' Jumbo ze ook heeft. Ze zien er echt heel lekker uit!
Groet,
Mirjam

Anonymous said...

Leuk zo, de hoogtepunten van je rondreis door het afgelopen jaar! Ik ben vol verwachting voor alle verrassingen van het nieuwe...! P.S. Die crackdealer hebben ze in nog meer smaken, ook o.a. met spelt, meestal in Natuurvoedingswinkels, heerlijk!