11.1.09

Tot nader orde




Het is al een paar dagen stil hier, en dat komt voornamelijk omdat ik sinds vorige week een raar maag/darm virus onder de leden heb waarvan ik jullie de details zal besparen. Maar als ik zeg dat rijstepap en slappe thee de voornaamste ingrediënten van mijn dieet zijn, dan snap je het wel.

Er wordt dus niet veel gekookt, gegeten of zelfs maar nagedacht over eten op het moment. We pakken de draad hopelijk snel weer op... voor aanstaande zaterdag staat een diner gepland met 2 tijdelijke vegetariërs en een Arabische schone uit Nieuw Mexico, waarna ik met genoemde Arabische schone voor een week zal afreizen naar het bar koude hoge noorden (Estland, om precies te zijn). Avontuurlijk, niet? Ik moet dus snel weer op krachten komen!

Op de bank maar weer, met seizoen 2 van ER. Tot later.

P.S. Voor wie het koud heeft, in deze winterse januari, is dit misschien leuke lectuur: het relaas van de Zuidpool expeditie van Ernest Shackleton in 1914. Lees dit boek voor het originele verhaal van Shackleton zelf, en deze versie voor de geweldige foto´s van Frank Hurley, één van de expeditieleden. Een ongeloofljk verhaal over een groep Britten die zelfs onder de meest barre omstandigheden (en dan bedoel ik echt barre - 5 maanden kamperen op een ijsschots, voordat er zoiets als fleece of waterdichte slaapzakken bestond, levend van zeehondenvet - en daarna een boottocht in een open sloepje over een van de meest ruwe en koude zeeën ter wereld, en daarna een onwaarschijnlijk zware mars over ijzig land om uiteindelijk hulp te kunnen halen voor de mannen die waren achergebleven op een klein, onherbergzaam eilandje) hun optimisme en levenskracht wisten te bewaren. Geloof me: de Hollandse kou wordt betrekkelijk.

No comments: