21.11.08

Kookzondag

Komende zondag wordt de eerste dag in hééééééél lang (zo voelt het, in realiteit is het niet meer dan een paar weken, maar ja) dat ik een hele dag vrij heb. Het wordt slecht weer, Dennis gaat op stap om een oude vriend te bezoeken, en ik ben van plan me de hele dag in de keuken op te sluiten met pruttelende pannen die warmte en heerlijke geuren afgeven. Vooruit koken, daar heb ik zin in. De vriezer vullen met fijne dingen voor de drukke en gestresste dagen van de toekomst. Of gewoon de dagen dat er weinig tijd is om te koken maar je wel trek hebt in iets wat smaakt alsof het heel lang heeft opgestaan. Eten voor de donkere decembermaand.

Ik twijfel nog over wat ik zal gaan maken...


...zal ik me weer eens wagen aan een bladerdeegproject? Dat was een geweldig ding om in de vriezer te hebben: zelfgemaakt bladerdeeg.



Misschien een pan ribollita, om in porties in te vriezen en op te eten als de Man Die niet Van Bonensoep Houdt van huis is.

Nu we het daar toch over hebben, deze
rode kool witte bonensoep staat al 2 weken op mijn verlanglijstje.


Een pan wild ragú...


of een in boter gestoofd kippetje?

Ik weet het nog niet. Ik ga er vanavond, in die heerlijke momenten vlak voor je in slaap valt, over dromen

2 comments:

kattebelletje said...

Heerlijk, zo'n dagje koken. Dat heb je af en toe nodig. Iets vertrouwds, of juist een nieuw project. Leuk!

Unknown said...

Alles ziet heerlijk uit!:)