15.5.09

Herinnert u zich deze nog?



Ik ben een beetje in mijn foto archief aan het graven (ik zou kunnen zeggen dat ik het aan het opschonen ben, en dat zou ook eigenlijk het geval moeten zijn, maar voorlopig kom ik nog niet veel verder dan alles te bekijken, dus laten we eerlijk blijven...). Deze twee foto's zijn uit mei 2006, zijn drie jaar oud dus, en het grappige is dat ik me het ene gerecht, de gebakken risotto, nog als de dag van gisteren kan herinneren en zelfs bijna kan proeven als ik mijn ogen dicht doe, terwijl ik me de Sint Jacobsschelpen absoluut niet meer voor de geest kan halen. En zo vaak komen die niet op tafel, dus dat maakt het des te gekker. Ze zien er lekker uit, een soort salade denk ik, oosters getint, met een soja dip saus? Het ziet er niet uit als iets wat ik zelf verzonnen heb. Vooral door die kunstig gesneden sliertjes komkommer vermoed ik dat mijn voorbeeld in een kookboek of tijdschrift stond.


Ik ben bang dat dit een speurtocht door kookboeken tot gevolg gaat hebben.. ik zal dit weekend niet rusten voor ik de mysterieuze Sint Jacobsschelpen heb teruggevonden en klaargemaakt.

No comments: