21.1.10

Absent

Missen jullie me?

Ik mis mezelf wel een beetje. De eerste weken van het nieuwe jaar vliegen zo snel voorbij - het ene moment lijkt het alsof het hele jaar 2010 zalig leeg en onbeschreven zal blijven, het volgende moment kijk je in je net aangeschafte agenda en zie je afspraken, deadlines, nieuwe projecten, conflicterende verplichtingen. En elke dag moeten er keuzes gemaakt worden: gan ik een blog post schrijven of op tijd naar bed, ga ik iets spannends koken en fotograferen of een aflevering van Mad Men kijken?

Het is wel duidelijk welke kant de balans op sloeg.

Vanavond verwacht ik zo'n 20 dames over de vloer, die ik uiteenlopend lekkers te eten zal geven - van gevulde eieren met zalm tot mini broodjesbal en aubergine soep en quesadilla's en madeleines en espresso brownies. Hopelijk heb ik de tegenwoordigheid van geest om er foto's van te maken. Later meer.

In de categorie non-food gebeurtenissen waar ik me in 2010 op verheug: het nieuwe album van Patty Griffin, Downtown Church, verschijnt volgende week. Gospel, ook voor ongelovigen. Hier een voorproefje:




4 comments:

Unknown said...

Beste Klary,

Had je geweldige website pas kortgeleden ontdekt en moest je direct al weer missen! Zie erg uit naar het recept voor de espresso brownies.

Anouk

RachelD said...

I HAVE missed you!!! And certainly hoped that you were over your travel-ills.

Best to you and Dennis in this bright New Year!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Klary Koopmans said...

Thanks Rachel, you're such a loyal reader!

Anouk - bedankt en welkom! het recept voor de brownies: ik gebruik het recept voor 'Tribute to Katherine Hepburn brownies' uit Dorie Greenspans boek 'Baking from my home to yours' (als je het googlet, het recept staat op veel blogs). Ik doe er geen nootjes in en een extra lepeltje espresso poeder -> espresso brownies!