29.10.09

Wordt er nog gegeten?

Zeker wel. Er wordt alleen niet over geschreven.



Highlights van de afgelopen week:
een restje suddervles, opgebakken met heel veel knoflook en heel veel verse rozemarijn, werd een fantastische pastasaus.

de lekkerste puree sinds tijden: kook een knoflookteentje mee met 4 flinke aardappels, en pureer ze als ze gaar zijn met een grote schep grove mosterd, een scheutje melk, en een paar eetlepels creme fraiche (de light versie, in mijn geval, maar dat hoeft natuurlijk niet), en roer er tenslotte een in blokjes gesneden tomaat door. We aten de puree bij gebakken scholletjes maar hij was zo lekker, dat ik er met liefde gewoon een hele bak van had opgegeten als avondmaal.


favoriete stamppot: spruitjesstamppot met gehaktballetjes en rode uien mosterdjus...

niets zo leuk als je eigen blog als recepten database gebruiken: ik maakte een nieuwe versie van de aubergine soep, dit keer met rode linzen in plaats van gele spliterwten.

Er was ook middelmatig eten: eetcafé pasta met zaagsel-achtige Parmezaan, een teleurstellende pizza - maar in beide gevallen maakte het tafelgezelschap alles goed, wat maar weer bewijst dat eten niet het allerbelangrijkste is.

Dat is dan misschien gelijk het antwoord op de vraag, waarom Alles over Eten verwaarloosd wordt. Ik kook, eet en geniet, maar het eten en het nadenken over eten nemen even niet de allesbepalende en allesoverheersende plaats in mijn leven in...

geduld.

No comments: